Tipy na zdravé obědy

Pokud chcete pečovat o své zdraví, je nutné abyste se zaměřili především na svou stravu. Správná a zdravá skladba vašeho jídelníčku vám může pomoci vyřešit spoustu zdravotních problémů, jako je například příliš vysoký krevní tlak nebo vysoký cholesterol. Přitom stačí dodržovat pouze několik základních pravidel jako například konzumovat nezpracované potraviny nebo nepřejídat se.

 

Ve všech oblastech života, a ve výživě tomu není jinak, je především důležitá rovnováha, takže dbejte na to, aby byl váš jídelníček dostatečně vyvážený a obsahoval všechny důležité živiny a zároveň tři hlavní makronutrienty, tedy sacharidy, tuky a bílkoviny. Jaká jídla si připravovat na obědy, aby nás dostatečně zasytila a zároveň nám dodala potřebné vitamíny a minerály?

obědový salát

Orestované kuřecí maso se zeleninou

Na nakrájené cibulce a česneku jednoduše orestujte na nudličky nakrájené kuřecí maso. Jakmile je maso opečené do zlata přidejte zeleninu dle vašeho výběru. Na závěr do směsi přidejte malé množství sójové omáčky a pepře. Jídlo můžete rovněž doplnit například skleněnými či rýžovými nudlemi. Pokud chcete dodat jídlu více vitamínů, přidejte na pánev rovněž mungo fazole Nakliceno.cz, které pokrm výborně dochutí.

surovina na vaření

Cuketové placky

Známé také jako “cukeťáky” jsou skvělou volbou na rychlý a nenáročný oběd či večeři. Střední cuketu nastrouhejte na jemné straně struhadla a nechte přibližně pět minut “vypotit”. Následně z ní vymačkejte přebytečnou vodu, přidejte nastrouhaný sýr a dvě vejce. Poté použijte libovolné koření dle vaší chuti a dejte péct. Placičky nechte v horkovzdušné troubě upéci do zlata.

 

Chutná pohanková kaše

Pohanka je skvělá surovina a v naší kuchyni má velké využití. Pohanku nechte přes noc namočenou ve vodě a poté nechtě povařit zhruba jednu hodinu na mírném plameni. Kaši pak osolte, přidejte vymačkaný česnek, majoránku a pepř. Kaši můžete podávat například se sýrem nebo jako přílohu k masu či tofu.

Previous

Next