Pohyb v jakékoliv formě je v dnešní době považován za velmi důležitý pro zachování dobrého zdraví. Chůze je jeho nejméně náročnou formou a hodí se hlavně pro lidi, kteří nemají náročnější sporty v oblibě, nebo na tom nejsou zdravotně dobře a nemohou se jim plně věnovat.

Chůze je nejúčinější pokud se provádí v delším intervalu, alespoň 30 minut.  Dobrý účinek na vaše zdraví bude ovšem mít i jakékoliv menší množství během dne. Dle názoru některých odborníků je dokonce lepší pohybovat se kratší dobu častěji během dne, než většinu dne sedět a aktivně se pohybovat jen jednou denně.

Účinky chůze

Chůze výborně účinkuje na tělo i psychiku. V dostatečné míře zajistí rozvod krve do celého těla, a tím rozvedení živin z potravy. Působí také blahodárně na psychiku. Dlouhá procházka je snad nejlepším způsobem jak si odpočinout po náročném pracovním dnu. Také posiluje svaly na nohou a preventivně působí proti nemocem kostí a dalším civilizačním chorobám.

Chůze je ideálním způsobem odpočinku pro lidi, kteří pracují v kancelářích a celý den prosedí u počítačů. Krásně se při ní uvolníte a dostanete z hlavy myšlenky na práci.

Pokud s chůzí teprve začínáte, tak můžete mít problém nalézt pro ni motivaci. Z tohoto důvodu vám doporučuji koupit si chytré hodinky nebo si stáhnout krokoměr do vašeho mobilního telefonu. Budete tak mít přehled o tom, jak moc jste se skutečně hýbali, což vám poskytne příjemnou motivaci k dalšímu pohybu.

Jak dát chůzi smysl?

Některým lidem se může procházení zdát nudné a nesmyslné. Pokud se k těmto lidem řadíte, tak doporučuji chodit s jasným cílem. Například jděte pěšky nakoupit, do práce nebo na návštěvu ke kamarádovi či kamarádce. Můžete si také pořídit psa, budete ho muset denně venčit a při tom se nachodíte až dost.